PERKAMIAUSIUOSE „PEUGEOT“ MODELIUOSE – NAUJOVĖ VAIRUOTOJAMS
2021 metais Europos rinkoje be konkurencijos populiariausias buvęs „Peugeot 208“ hečbekas ir pats perkamiausias B segmento SUV modelis 2008 nuo šiol komplektuojami su nauja automatinių pavarų dėžių valdymo įranga. Akį traukiantys valdikliai yra ergonomiški, o naudotis jais tapo dar patogiau. Modeliuose su automatinėmis transmisijomis nebeliko pavarų perjungimo svirties – ją pakeitė centrinėje konsolėje integruota rankenėlė.
Transmisijų valdymas pakeistas ne tik visuose modeliuose su vidaus degimo varikliais ir EAT8 automatinėmis pavarų dėžėmis. Taip pat ši technologija bus diegiama 100 proc. elektrines pavaras turinčiose e-208 ir e-2008 versijose.
Apgalvota integracija
Modernus naujasis pavarų dėžių valdymo įrangos dizainas buvo tobulinamas kartu su vairuotojo darbo aplinka. Inžinieriams pavyko atlaisvinti erdvę centrinėje konsolėje, o bendra integracija 208 ir 2008 modeliuose dera prie naujos kartos „Peugeot i-Cockpit 3D“ vairuotojo aplinkos, taikant pažangių technologijų ir pavyzdingos ergonomikos derinį.
Platformai, ant kurios automobilio vairuotojai deda riešą, naudojamos aukščiausios kokybės medžiagos. Apdailoje derinamas blizgantis chromas, taip pat anglies pluošto kompozicinių medžiagų imitacija.
Automobiliuose su automatinėmis pavarų dėžėmis, nepriklausomai nuo to, ar jos komplektuojamos su vidaus degimo ar elektros varikliais, naujoji valdymo įranga suteiks galimybę rinktis vieną iš trijų pagrindinių parinkčių. „R“ raide žymima atbulinės eigos, „N“ – neutrali, o „D“ – pagrindinė pavara važiuojant į priekį. Išsirinkus pastarąją, sistema pagal vairavimo stilių, kelio profilį ir automobilio apkrovą automatiškai parinks vieną iš 8 numatytų perdavimo skaičių.
Įrengti ir skirtingas funkcijas atliekantys papildomi mygtukai. „P“ raide pažymėtu mygtuku aktyvuojama pavarų dėžės stovėjimo padėtis. Paspaudę „M“ mygtuką, modeliuose su vidaus degimo varikliais vairuotojai galės perjungti pavaras rankiniu būdu. Tam skirtos už vairo pritaisytos specialios svirtelės. Elektrinėse versijose įrengti „B“ mygtukai leis greitai aktyvuoti intensyvesnį regeneracinį stabdymą.
Apie pasirinktą automatinės pavarų dėžės režimą vairuotojus informuos užsideganti indikatoriaus lemputė. Taip pat ši informacija bus aiškiai rodoma ir prietaisų skydelyje.
Visose su naująja automatinių pavarų dėžių valdymo įranga komplektuojamose 208 ir 2008 versijose taip pat bus montuojamas elektrinis stovėjimo stabdis. Šis inžinerinis sprendimas leidžia atlaisvinti salono erdvę ir užtikrina papildomą patogumą kasdien naudojantis automobiliu.
Funkcionalumo progresas
100 proc. elektra varomuose e-208 ir e-2008 modeliuose rankinio pavarų perjungimo „M“ mygtukas pakeičiamas „B“ mygtuku, kuris leidžia aktyvuoti didesnę energijos regeneraciją automobiliui lėtėjant. Nepasirinkus šio režimo, kaskart atleidus akceleratorių energija vis tiek regeneruojama, tačiau tai vyksta nuosaikiau. Tuomet elektromobilio lėtėjimo pojūtis primena automobilio su vidaus degimo varikliu ir automatine pavarų dėže.
Spustelėjus „B“ mygtuką, automobilis lėtėja sparčiau, ir tai pastebima vos atleidus akceleratorių. Tuo pat metu išauga ir energijos regeneracija.
Tikrą funkcionalumo progresą žymintis intensyvesnės regeneracijos režimas (B) keičiant pavarą išlieka aktyvus, jeigu variklis nebuvo išjungtas. Taip pat jo nereikia iš naujo aktyvuoti pradėjus važiuoti – vairuotojo pasirinktos parinktys išsaugomos atmintyje.
2021 metais Lietuvoje iš viso buvo užregistruoti 2053 nauji asmeniniai ir 228 lengvieji komerciniai „Peugeot“ markės automobiliai. Populiariausias buvo 2008 modelis, šių SUV šalyje parduota 640 vienetų. Palyginti su 2020-aisiais, Prancūzijos gamintojo rinkos dalis Lietuvoje ūgtelėjo nuo 2,5 iki 6,5 proc.